Kick-off / Produktlancering

Et kick-off er vigtigt, hvis salget skal øges!

Hvis det er dig der har ansvaret for kick-off, så er det også dig, der har muligheden for at gøre det endnu mere udbytterigt for både dig, sælgerne og virksomheden.  Udnyt mulighederne når du planlægger din næste kick-off. For en lille investering, kan du få salget sparket i gang!

Mange kick-offs resulterer i ingenting. Enten gives der en masse information i en kedelig indpakning, eller også har man en sjov dag, der ikke giver effekt i den ønskede retning. Hvad er jeres mål med et kickoff? FlexEvent har god erfaring med kick-offs, og sammen med dig fastsætter vi målet – og opnår det!

Et kick-off kan være en unødvendig tidsrøver, hvis dagene sat at til det ikke har positiv effekt på sælgernes indsatser og resultater. Med andre ord skal du sikre, at det er tiden værd for både virksomheden, sælgerne og evt. kunderne.

Det perfekte kick-off handler om at give deltagerne en rigtig god oplevelse som de husker og som motiverer dem til at være godt inde i stoffet og sælge effektivt. Samtidig skal et kick-off også sætte fokus og adfærd i den retning, som er vigtig for at I når jeres mål i virksomheden.

Inspiration:

I bestræbelserne på at tilføre kick-off dybde, er der en række muligheder. Nedenstående liste er blot nogle få bud på dette:

  • Effektivisering af salget
  • Succeshistorier
  • Produkttræning og -introduktion
  • Salgstræning
  • Præsentation af virksomheden
  • Kundskaber i salgspsykologi
  • Konkurrentorientering
  • Samarbejdsformer i salgsorganisationen
  • Kundestrategier

Emnerne skal sættes ind i en større sammenhæng, så der sikres en fortsat udvikling og fremgang i salgsstyrken. På den måde bliver kick-off en god blanding af videreudvikling, nødvendig information og planlægning –krydret med en god portion sjov og skæg.